torstai 16. elokuuta 2012

Unsubscribe ala minä


Inspiroiduin Runotalon Sarin Unsubscribe tekstistä niin, että halusin jakaa teille 
myös omat keinoni keventää oloani.


Sari kertoi tyhjentäneensä tietokoneen roskakorin. Tämän meillä hoitaa mies lähes joka päivä. Hän kun ei pidä siitä, että siellä roikkuu niitä näitä turhia tiedostoja tai muita.

Sarin inspiroimana tyhjensin itsekkin sähköpostiosoitteeni
sähköpostilistoilta, jotka eivät kiinnosta minua.

Yleensä poistelen tasaisin väliajoin sähköpostin lähetetyt ja poistetut kansiot.
Saapuneet kansioon ilmestyneet poistan välittömästi kun olen vastannut
tai asia on jo ok. Jos viesti on tärkeä niin totta kai silloin sen säästän.

Samoin myös kännykän tekstiviestit.

Itselläni on tapana pitää puhelimen muistissa vain
välttämättömimmät numerot. Tämä saa usein ihmetystä
mieheltäni, mutta itse haluan pitää vain sellaiset jotka oikeasti tarvin.

Tietynlaista olon keveyttä tuo myös se kun muistaa välillä poistaa turhat
sovellukset puhelimesta ja tyhjentää välillä puhelimen puhelutiedot listan.

Myös facebookin kaverilistallani on vain ihmisiä joiden kanssa
oikeasti olen tekemisissä tai he ovat minun tai mieheni tätejä, setiä tai
serkkuja. Tähän rajaan siis suvun osalta kaverilistan.

Olen myös rajannut facebookissa uutistulvan määrää piilottamalla
osan henkilöiden julkaisut ja ottanut vain useimmat julkaisut käyttöön heiltä.

Samoin kuin olen poistanut sähköpostilistoja niin olen myös poistanut
facebookista turhia tykkäämis kohteita. Eli sellaisia joiden en koe
antavan minulle tärkeää informaatiota tai tietoa.

Internet selaimen suosikki listan pyrin pitämään myös omalta
osaltani vähäisenä. Miehellä kun sitäkin kertyy taas entistä enemmän.


Myös kotitöissä on paljon tällaisia asioita, jotka keventävät oloa, mutta
ne ovat ehkä enemmän normaaliin arkipäivään kuuluvia. Ja itse
kutsunkin osaa niistä rästihommiksi. Osa taas vain on niitä
tuiki tavallisia kuten kierrätysjuttujen vientiä jne.

Tällaisia ajatuksia tällä kertaa :)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti on aina tervetullut! :)